My greenhouse

  • ANZEIGE
  • hey tim,


    misschien wel, hoe warm is het en wat is de vochtigheid?. Je moet dan voor deze soort wel planten aanschaffen, Lantana camara (wisselbloem) maar ook een normale lantana is volgens mij wel goed. Het is een erg mooi vlindertje en hij vliegt ook heel mooi. Hoe kom je erop dat je deze wil proberen, het is niet de soort die bij mensen het eerst in hun opkomt. Een andere mooie vlinder is Heliconius charitonius, deze heeft ook die lantana nodig maar kan ook op scandix gezet worden. Waardplant van de rups is Passiflora biflora of Passiflora suberosa. Heliconius melpomene is ook mooi, maar wel giftig, de rups eet de passiebloem (passiflora) Planten zien er ook nog eens heel mooi uit! je slaat dus 2 vliegen in een klap. Als laatste: de Heliconius sara, erg mooi en heeft een andere kleur dan de andere vlinders, haalt nectar uit lantana, maar ook uit Hamelia, Palicourea en Psiguria. Ook deze rups voed zich met passiflora.


    Veel succes, als je vragen hebt hoor ik het wel!


    groeten wessel

  • he tim,


    is niet erg hoor, meestal doe ik dat ook :grinning_squinting_face: Ik kweek vooral grote motten, zoals Samia Cynthia Ricini enzo, die vliegen bijna niet, dus ik heb een grote plant in de kamer en een hele lange vlinderstok waar ze dan overdag op kunnen zitten, en s' nachts doe ik ze in een soort vlinderkast, dat hoeft niet groot te zijn, want de volgende morgen haal ik ze er weer uit en zet ze weer op die stok. Ik heb op het moment geen vlinders zitten. Ik wacht denk ik weer tot na de vakantie. Maar van de Heliconius weet ik wel aardig wat omdat ik ze heel mooi vind heb ik er veel van gelezen enzo, en ken ook iemand die een vlindertuin heeft, met ook heliconius, die heeft er heel veel over verteld.


    ALs je nog vragen hebt mail gerust :grinning_squinting_face:


    groeten wessel


    ps hoe oud ben je??

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!