Paarung von Daphnis Nerii fand nicht statt

  • Hallo alle!.
    Vor kurzem Ich habe eine Paarung Versuch von Daphnis Nerii, aber mit negativen Ergebnissen. Ich möchte den Grund für das Scheiternzu verstehen, und wenn ja, wo Ich habe falsch gemacht.
    • Ich hatte 6 Männlichen und 3 Weiblichen, alle am selben Tag geboren oder in 1 - 2 Tage später.
    Ich habe in einem Käfig (cm. X 50 cm. 110) 2 Weiblichen + 4 Männlichen in einem Käfig eingeführt ; und 1 Weiblich + 2
    Männlichen in einem anderen (cm. 60 x 50).
    • Ich fütterte die Schmetterlinge an abwechselnden Tagen ab dem dritten Tag nach dem Schlüpfen zugeführt, mit einer Lösung
    aus Wasser und Honig bei 10%.
    • Die Lichtstunden waren fast gleich denen der Dunkelheit und die Temperatur auf 24/25 Grad konstant gehalten wird.
    • Ich beobachtete, dass die Weiblichen die Pheromondrüse nicht am Abend oder in der Nacht zeigten, aber nur am Morgen
    für ein paar Stunden.
    • Ich habe versucht, in den Käfigen einige Zweige von Oleander zu setzen, aber was machte die Situation noch schlimmer, weil
    die Flügel der Schmetterlinge schnell ruiniert haben.
    • Nach etwa einer Woche zuerst die Männlichen und dann die Weiblichen begann zu sterben.


    Kann mir Jemand helfen zu verstehen?
    Vielen Dank im Voraus!


    Flavio

  • ANZEIGE
  • Hallo Flavio.


    Zwei Gründe, die eventuell mit deinem Problem zu tun haben könnten:


    1) ich finde die Flugkäfige, die du verwendet hast, zu klein für nerii.
    nerii ist ein sehr starker und ungestümer Flieger, der sich in solchen Käfigen schnell die Flügel zerstört und dabei auch die Tarsen verliert. Dadurch wird es für die Männchen fast unmöglich, sich mit den Weibchen zu verpaaren. Und für die Weibchen wird es sehr schwer, Eier zu legen.


    2) eine Fütterung mit Honig entspricht nicht den natürlichen Bedingungen der Falter. Traubenzucker zu verfüttern ist besser. Und dies möglichst nach der zweiten Lebensnacht, jeden Tag und nicht nur jeden zweiten Tag.


    Grüße
    Rudi

  • Hi Flavio


    I never had no problem pairing D.nerii. Pairing I x1meter x 1meter cage in it I have less oleander.
    The next day after hatching must be properly butterflies He fed sugar water, which should be taken every day until the butterfly drink properly.
    It is better to have fewer pairs in one cage, otherwise collide with one another while flying and will disturb. This is a big problem. A week waiting D.nerii first pairing.


    I've never not need any pairing LED.


    Best regards


    Jaroslav

  • Hello


    I know his message is very late but I've got several adults at the moment and there in a 1.5m squared cage in the shape of a TP and in there I have a honeysuckle, a flowering sedum and a privet bush. I've observed 1 pairing so far at 22.45 therefore the chances for more are likely. Though yet the pairing was seen 2 days ago I've still not got any ova. To my previous knowledge there isn't any maturing time (like butterflies have) but then again maybe I'm wrong. I think I will try placing an oleander bush in tonight and see what happens. I will also attemp feeding with fructose solution this afternoon.


    Any other advise please tell me as it will be very useful.


    Kind regards


    Connor

  • Hi, Connor!
    During the summer, I had the opportunity to breed (finally successfully) several Daphnis nerii caterpillars. 70% of them became chrysalis and I got 100% of adult butterflies, predominantly males. Almost everyone was born in the evening between 21:00 and 24:00 clock.
    Couplings only took place in 30% of the pairs, distributed in cylindrical cages of various sizes: cm. 150 x 50 and cm. 60 x 60. In the smaller cages I inserted 2 pairs; in the larger ones also 3 pairs (+ 2 males). In some cases the coupling occurred during the next night; in others after 2-3 days; in one case after 5 days. I fed the butterflies daily with a solution of water and sugar (10%).
    The laying of eggs started from the second and third night following the coupling, both in presence and in the absence of oleanders branches. The late couple produced very few eggs, which were sterile.
    The second Generation of caterpillars breeding was more problematic: many died during L1 and many others during L3 and L4 (genetically too close and therefore weaker? infected with some illness?) I exclude the nutrition, because the oleanders leaves were young and systematically washed. I managed to get only 5 chrysalis.
    This was my breeding experience of Daphnis nerii:partly I'm satisfied because I was able to observe and control the whole life cycle; partly I'm sorry for the high mortality rate of second-generation caterpillars, of which I not know the cause.
    Kind Regards!


    Flavio

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!